KAD ME JE MUŽ PREVARIO, HTJELA SAM DA UMREM, A ONDA MI JE BAKA DALA NAJBOLJI SAVJET NA SVIJETU!




Nekad je najbolji savet onaj koji to i nije, već nešto što će nas navesti na razmišljanje i pomoći da pronađemo mir u sebi. Upravo o tome se radi u bakinoj priči o ključaloj vodi.


Jedna mlada žena je doživela veliko razočaranje nakon što je saznala da ju je muž prevario.
Očajna, posetila je svoju baku kojoj je otvorila dušu i sve joj ispričala. Nije znala da li da spašava brak ili je bolje da od svega odustane i da se razvede, a baka joj je, umesto odgovora, dala najbolji savet ikada u priči koju prenosi “Open Mind”.



– Nakon što sam je sve do detalja ispričala, baka me je odvela u kuhinju. Napunila je 3 posude vodom i svaku stavila na ringlu da prokuvaju. Potom je u prvu činiju stavila šargarepe, u drugu jaja, a u treću zrna kafe. Bez reči ih je ostavila da se kuvaju, te ih nakon 15-ak minuta ugasila.

– Izvadila je šargarepe i stavila ih tanjir, jaja u malu činiju, a kafu sipala u šoljicu. Pitala je “reci mi šta vidiš?”. Šargarepu, jaja i kafu, odgovorila sam. Primakla mi je posuđe i rekla da opipam šargarepe. Učinila sam to i primetila da su mekane. Zatim je tražila da razbijem jaje. Kada sam očistila ljusku, posmatrala sam to tvrdo kuvano jaje.

– Na kraju mi je rekla da otpijem gutljaj kafe. Učinila sam to i osmehnula sam se kada sam osetila njen bogat miris i ukus. Napokon sam je pitala – šta ovo sve znači?



Baka joj je rekla kako su sve te tri namirnice bile suočene sa istom nedaćom – ključalom vodom. Svaka je reagovala drugačije. Šargarepa je ušla kao snažna, jaka i nepopustljiva. Ipak, kipuća voda načinila ju je mekanom i slabom. Jaje je bilo krhko, a njegova tanka ljuska zaštitila je tečnu unutrašnjost koja se stvrdnula pri kuvanju. Zrna kafe su od ključale vode napravila ukusan napitak.

“A šta si ti?” pitala je. “Kad nevolja zakuca na tvoja vrata, kako reaguješ? Jesi li šargarepa, jaje ili kafa”?

– Razmislila sam o tome. Jesam li šargarepa, koja deluje snažno ali s prvim naznakama nedaće postajem slaba? Jesam li jaje koje je krhke duše, ali u teškim situacijama očvrsnem i skrivam u sebi skamenjeno srce? Ili sam zrno kafe koje može da promeni tu istu vodu koja mu donosi bol? Sviđalo mi se to što, ako sam kafa, onda to znači da u situaciji koja pođe po zlu postajem bolja i menjam sve oko sebe.

“Život je prepun radosti, ali i nedaća. Razmisli kako se suočavaš sa njima. Želim ti da imaš dovoljno iskustva koje će te učiniti mekom i slatkom poput šargarepe, dovoljno iskustva koja će te naučiti kako da očvrsneš i dovoljno iskustva na koja ćeš sama uticati kako bi stekla nadu”.
Baka joj je još i objasnila da najsrećniji ljudi nisu nužno oni koji imaju najbolje od svega već oni koji umeju da naprave najbolje od onoga što im se nađe na putu.

“Najbolja budućnost se uvek zasniva na zaboravljenoj prošlosti, a u životu ne možeš da kreneš napred ako ne “pustiš niz vodu” svoje stare neuspehe i rane na srcu”.
– Na kraju mi je samo rekla da živim svoj život tako da posle svega mogu da se osmehnem i nastavim dalje, želeći da sama donesem svoje zaključke i pustim iz života ono što mi uzrokuje bol.

Izvor: 24sata.hr

Постави коментар